Muffins på Eva's Paley

Evas Paley må vara i dyraste laget kan man tycka, men deras muffins är legendariska.
Det finns stora muffins och mellanmuffins och minimuffins.
De har många olika smaker och kombinationer, tex kardemumma, hallon, choklad, brownie, kanel, äpple, vaniljsås, blåbär, pistage (de som ser radioaktiva ut) och en massa andra mer eller mindre exotiska. Vissa chokladmuffinsar är Rättvisemärkta och ekologiska om man nu känner för att inte svika miljön.

Min favorit är helt klart den med äpple, kanel och vaniljsås. Jag köper alltid den och folk blir då irriterade över min enkelspårighet. Det spelar mig ingen roll. Jag är kär i den muffinsen.

Ibland går någon av mina hantlangare för att köpa en muffins till mig. De får då fria händer och jag får sällan min favoritmuffins. Tack och lov har jag inte fått pistage ännu.

/A


Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja fast om man går till dörren bredvid så kommer man till Muffins mm, där de säljer exakt samma muffins att ta med. Då blir det mycket billigare :D

2008-11-23 @ 20:54:19
URL: http://baddog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0