Annas pepparkakor

Och då menar jag inte de kända "Annas pepparkakor" utan mina pepparkakor.
Bakade för fullt här hemma igår, både pepparkakor och lussekatter. Det är sällan jag verkligen gör just lussekatter, jag gör mest julsniglar. Sniglarna är egentligen fåglar men de ser ut som sniglar, därav julsniglar. Fast i år bestämde jag mig för att köra på det klassiska konceptet så jag gjorde en massa lussekatter och bara två julsniglar. Lussekatterna blev minimala.
Tog inget kort på lussekatterna eller julsniglarna men kan fixa det senare. Jag lär ändå få baka nytt snart eftersom saffran är så gott.

Pepparkakorna blev snygga, speciellt pepparkaksgubbarnas ben...

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0