Minimuffins

När jag kom hem fick jag för mig att jag skulle baka. Jag bakar i stort sett aldrig, bara när det är vissa dagar tex Muffinsens dag eller tårttävlingar eller jul eller liknande.
Dessutom är inte jag så bevandrad i sånt som matlagning och ugnsöppning och när vatten sjuder eller vad ett durkslag är. Nu vet jag vad ett durkslag är för på sistone har jag blivit tvingad att koka pasta och jag gör det riktigt bra. Resten spelar inte så stor roll...

Men idag ville jag, av någon anledning,  baka muffins men bara små muffins. Väldigt små, gärna i knäckformar.
Någon knäck har jag inte gjort än men det borde göras snart för det är beroendeframkallande och jag är beroende av knäck. Har en syssling som är väldigt bra på att göra knäck men hon kallar det kola. Hon har försökt lära mig några gånger men jag glömmer alltid bort det och bränner vid allt.

Mina muffins blev ovanligt lyckade! Jag dränkte dem i strössel, speciellt en, och fick till och med ut plåten ur ugnen. Tog en bild för att visa hur små de är i proportion till min hand.
Tyvärr gav sig vissa personer i hushållet sig på mina muffins och det finns inte så många kvar nu men jag har räddat några och gömt dem.

Jag kanske hittar dem om några år. Då är de alldeles gröna, som pistage. Då kan Klara få dem.

/A


Kommentarer
Postat av: Klara

TACK !

2008-12-04 @ 16:50:07
URL: http://totaltfenomenalt.blogg.se/
Postat av: julia

den ser jättegoda ut :o

2008-12-07 @ 16:11:15
URL: http://erlingsdottir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0